הקאסה – הבית לאומנויות המסיבה, המקום המושלם ללימוד ריקודי היפ הופ, ברייקדאנס ואומנות התקלוט. מיטב המדריכים בישראל והמון אנרגיות, אז למה אתם מחכים?


    Categories

    חוזרים למקורות – מאיפה הגיעה תרבות הברייקדאנס

    חוזרים למקורות – מאיפה הגיעה תרבות הברייקדאנס

    מה זה בכלל? 

    נתחיל עם קצת סדר – ברייקדאנס, ריקוד בעל תנועות חדות וקטועות, הכוללות תנועות זורמות, גליות, אתלטיות וריקודי רצפה מורכבים.

    הריקוד מושפע בצורה רבה ממאפיינים גופניים של אומנות הלחימה הברזילאית – קפוארה.

    אחת התנועות המוכרות מעולם הברייקדאנס, היא כמובן – “הליכת הירח” של מייקל ג’קסון.

    ברייקדאנס עד היום נחשב לחלק אינטגרלי מתרבות ההיפ הופ שמקורה בארה”ב של שנות ה70.

    למה הוא נקרא בשם הזה?

    השם “ברייקדאנס” הוענק לסגנון הריקוד, מאחר וקטעי המוזיקה הראשונית שעליה התבססו הרקדנים בהמצאת הריקוד, מבוססת על קטעים חוזרים מקטעי-מעבר, “ברייקים”, שנלקחו מלהיטים שונים וז’אנרים מוזיקליים מגוונים, כמו רגאיי, היפ הופ, מוזיקה אלקטרונית ועוד.

    כמו כן, יש הטוענים שהשם נגזר מהתנועות החדות המאפיינות את סגנון הריקוד – כמו “פריז”, פוטוורק וכו’.

    מאיפה הגיע הברייקדאנס?

    ריקוד הברייקדאנס הוא ריקוד בן חמישה עשורים (!!), שנולד בניו יורק של שנות השבעים, על ידי בני נוער בשכונות מצוקה בניו יורק – ארה”ב.

     הריקוד מאופיין על ידי מוזיקת היפ הופ ואלקטרונית, עם שילוב של חריקות תקליטים (“סקראצ’ינג”), ראפ, וכו’. בתחילת דרכו, פשטו הרכבי ברייקדאנס, שהיו אז מהווים כנופיות עברייניות בעיקר, על ברחבי ערים גדולות בעולם, ובמהרה הסגנון הפך לפופולארי במיוחד.

    תופעות מעולם הברייקדאנס

    לברייקדאנס, כחלק מתרבות ההיפ הופ, יש מנהגים, טרנדים ותופעות משלו, הנה כמה מהם:

    מעגל הברייקדאנס

    ריקוד הברייקדאנס מתבצע בדומה לאומנות הלחימה – קפוארה, כשרקדן במכרז המעגל, ואותו מקיפים שאר השתתפים, המוחאים כפיים לפי הקצב . בשונה מאומנות לחימה, הרקדן במעגל לבד ואיש לא נכנס, או רוקד במקביל אליו, חוץ ממקרים של תחרויות קבוצתיות.

    גם במקרי תחרויות או קרבות קבוצתיים, הביצוע מתנהל לפי תורות, כך שקבוצה אחת רוקדת והשניה ממתינה שתסיים.

    תחרויות / קרבות ברייקדאנס:

    לרוב אתגר שכזה יהיה מכונה “באטל”, בעולם הברייקדאנס, והוא למעשה תחרות בין שתי קבוצות של רקדנים, שרוקדות זו כנגד זו.

    הבאטל מאופיין בריקודי ברייקדאנס בשלל טכניקות, אך מחייב את הקבוצה השניה במקרים רבים להתחיל את הריקוד בתגובה על התנועות שעשו היריבים בתורם.

    ברייקדאנס בישראל

    בארצנו, הברייקדאנס מתרחב בצורה מהירה, עוד ועוד רקדנים מצטרפים, לומדים ואף מתחרים! קיימת בארץ תחרות, שמתרחשת על בסיס שנתי, (השנה לא עלתה בשל הגבלות המשבר העולמי), אך נחשבת פעילה באופן כללי, לתחרות נרשמות קבוצות ברייקדאנס מרחבי הארץ והמנצחת זוכה לתואר אלופת ישראל של השנה בה ניצחה, מעבר לכך הקבוצה מייצגת את ישראל בתחרות העולמית, מול קבוצות מרחבי העולם!

    איך מתחילים?

    הירשמו עכשיו או התקשרו אלינו, אנחנו מזמינים אתכם לשיעור ניסיון אצלנו בסטודיו, עם הדרכה של מורים ותיקים ומנוסים בתחום, ללא עלות וללא התחייבות!

    שיחה עם נציג
    1
    יצירת קשר
    לשיחה עם נציג, לחץ על הכפתור מטה